Recenzie carte: Sex, shopping și un roman – Alain de Botton

Sex shopping și un roman, m-a atras ceva la titlul acesta din moment ce am citit cartea, sau poate am vrut să văd cum scrie Alain de Botton, nu mai contează. Mă așteptam la o succesiune de fragmente alerte din viața unui cuplu contemporan oricum.

Alice are 24 de ani și un job banal în publicitate. Își petrece timpul liber visând la o relație, în timp ce mănâncă o supă anostă la plic, sau strecurându-se în sălile de cinema, în încercarea de a se detașa  pentru puțin timp de timiditatea și banalitatea vieții sale. Privește cu jind la poveștile de dragoste trăite de colega sa de apartament, dar din varii motive nu reușește să aibă și ea una. Totul până în momentul în care, la o petrecere surpriză, îl întâlnește pe Eric, cu care face sex din prima noapte, împotriva principiilor sale, evident. Începutul relației este extraordinar, cum putea fi altfel, lungi plimbări, emoția întâlnirii, descoperirea de locuri și oameni noi. Cu timpul însă Alice devine foarte analitică și începe să observe gesturi ale bărbatului, pe care deși le ignoră la început, îi ridică în cele din urmă întrebări existențiale în legătură cu relația lor.

Eric, tipul bancherului de succes, dorit de multe femei, e la rândul său prizonierul unui sistem de valori format în copilărie. Oscilează între timiditate, teama de a fi observat cu adevărat de femei ca un împărat gol, lipsit de substanță și sarcasmul și dorința de a fi el acela de deciziile căruia depinde orice gest al partenerei. Alice avansează în carieră, devine o femeie de succes și își pune din ce în ce mai multe întrebări despre perspectivele relației sale, iar Eric vrea doar să se relaxeze, fără a fi nevoit să răspundă acestora, căci nu este genul care să prefere să coboare în propriile sentimente și să își analizeze conștiința.

Păreri despre Sex shopping și un roman – Alain de Botton

Să fiu sincer, m-a plictisit cartea, deși dacă stau să gândesc bine elementele unei relații sunt surprinse extrem de fidel. Modul în care autorul încearcă să explice totul prin desene, diagrame sau apelul la filosofi celebri a făcut însă ca pentru mine esența să se piardă, prea multe cuvinte în plus. Sunt convins însă că un astfel de stil își poate găsi ușor adepți. Probabil va place mai ales publicului feminin, căci relația e văzută în principal prin prisma lui Alice, iar o parte din întrebările acesteia le-a auzit cu siguranță orice bărbat.

Titlul rămâne unul prea comercial, o alăturare ciudată unui roman care se dorește a fi mult prea pretențios, un fel de tratat de psihologie a vieții de cuplu. Nu veți găsi sex, nici măcar shopping, cât despre un roman rămâne de văzut de fiecare dintre voi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ai 18 ani împliniți? Acest website este dedicat adulților. Te rugăm să-ți confirmi vârsta sau să părăsești websiteul nostru!